اخبار روزاقتصاد

Microstrategy خریدار بیت کوین از تقسیم سهام 10 به 1 خبر می دهد

Microstrategy خریدار بیت کوین از تقسیم سهام 10 به 1 خبر می دهد

هیئت مدیره MicroStrategy تقسیم سهام 10 به 1 را برای سهام عادی کلاس A و کلاس B تصویب کرد. 

این تقسیم سهام، سهام را در دسترس سرمایه گذاران و کارمندان قرار می دهد. پس از اعلام، اشتراک‌گذاری (MSTR) شرکت نرم افزاری که به دلیل سرمایه گذاری قابل توجه خود در بیت کوین نیز شناخته شده است (BTC)، در معاملات درون بازار 7.5 درصد افزایش یافت.

به طور معمول، تقسیم سهام 10-1 به این معنی است که به ازای هر سهمی که سرمایه‌گذار دارد، ده سهم دریافت می‌کند که هر سهم جدید به ارزش یک دهم قیمت سهام اصلی است.

به طور مشابه، تقسیم سهام MicroStrategy از طریق سود سهام اجرا خواهد شد. از پایان کار در 1 آگوست 2024، سهامداران به ازای هر سهمی که دارند، 9 سهم اضافی دریافت خواهند کرد. انتظار می‌رود توزیع این سهام اضافی پس از پایان معاملات در 7 آگوست 2024 انجام شود، با شروع معاملات بر اساس تقسیم تعدیل شده از 8 اوت 2024.

این سود سهام بر حقوق رای یا سایر امتیازات سهامداران تأثیری نخواهد داشت.

خریدهای بیت کوین

استراتژی MicroStrategy برای خرید بیت‌کوین به‌عنوان پوششی در برابر کاهش ارزش دارایی‌های ذخیره آن، با استقبال خوبی از سوی سرمایه‌گذاران مواجه شده است که به جذابیت و اعتبار سهام در جامعه ارزهای دیجیتال کمک می‌کند.

از زمانی که این شرکت خرید بیت کوین را در سال 2020 و در بحبوحه رکود در تجارت نرم افزاری خود آغاز کرد، به بزرگترین دارنده شرکتی بیت کوین تبدیل شده است. این تغییر استراتژیک با افزایش قابل توجه ارزش سهام شرکت مرتبط است که در سال 2024 107 درصد افزایش یافته است، در مقایسه با افزایش تقریباً 40 درصدی بیت کوین در مدت مشابه. 

در 20 ژوئن، MicroStrategy خرید 11931 مایکل سیلر، بنیانگذار شرکت، گفت: بیت کوین به مبلغ 786 میلیون دلار به صورت نقدی “با استفاده از درآمد حاصل از اسکناس های قابل تبدیل”.

در زمان نگارش مقاله، MSTR امروز 7.3% افزایش یافته است و قیمت هر سهم آن 1401.06 دلار است. این شرکت در ماه مارس به بالاترین قیمت خود یعنی 1999.9 دلار رسید.

<h4><span style=”color: #0000ff;”>مطالب تحلیلی منتشرشده در مجله خالق صرفاً جنبهٔ آموزشی و ارائهٔ اطلاعات دارد و به هیچ‌ عنوان توصیه سرمایه‌گذاری و سیگنال خرید و فروش نیست. سرمایه‌گذاری در بازار ارزهای دیجیتال با ریسک بالایی همراه است و کاربر موظف است قبل از هرگونه سرمایه‌گذاری، مطالعه و تحلیل شخصی خود در رابطه با دارایی موردنظر را انجام دهد.</span></h4>

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا